zaterdag 22 augustus 2015

Very Berry Low carb PANCAKES!























Deze zijn echt goddelijk.
Ik ben altijd al gek geweest op de 'gezonde versie' pannenkoeken. 
Normale trouwens ook, maar dat terzijde;p 
En wat een macro's hebben deze. Past echt heel erg goed in mijn schema.
Voor wie recepten zoekt met veel eiwitten? Dit is echt de perfecte treat!

Ik was bang dat de pannenkoeken teveel naar ei gingen smaken, maar dat viel echt heel erg mee.
Ze smaken super zoet door de eiwitpoeder (white chocolate) en daarnaast is fruit echt een aanrader.
Heerlijk dat je maar zo weinig producten nodig hebt, voor zo'n verwenmomentje. 
Zeg nou zelf.. ziet er toch uit om op te eten?!
En ik kan je zeggen, na dit bordje ben je wel even verzadigd!

Ingrediënten voor 6 stuks:
5 ei eiwitten 
2 scheppen eiwit poeder (60 gram) 
*ik gebruikte white chocolate smaak
beetje vanille extract
beetje zoetstof/stevia

Bereiding:
-Neem een kom en mix alle ingrediënten goed door elkaar tot een glad beslag
-Gebruik een koekenpan en verwarm deze met een beetje kokosolie
-Ik gebruikte een ringvorm, om mooie rondde pannenkoekjes te krijgen, maar je kunt het ook zonder doen
-Bak de pannenkoeken aan beide kanten op laag vuur goudbruin

*Als topping kun je gebruik maken van magere kwark, Waldenfarm sauzen, maple syrup enz..
Gebruik wat je zelf lekker vindt. 
Daarnaast kun je natuurlijk verschillende soorten fruit gebruiken voor een extra fris bordje. 
Enjoy!

Macro's voor dit hele stapeltje:
308 calorieën
60 gram eiwit
7 gram koolhydraten
2 gram vet

Geprobeerd? Laat het mij weten of tag @fitfoodhealthyvonne op instagram!

2 opmerkingen:

  1. Ik zou deze en een aantal andere recepten graag willen proberen! Kan jij me vertellen welke eiwit poeders ik nodig hebt en waar ik deze kan kopen? & ik zou de tonijn burgers graag uit willen proberen maar welke kruiden heb jij toegevoegd?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hii, Ik gebruik altijd een whey eiwitpoeder om mee te bakken. Het merk en de smaak maakt eigenlijk niet uit. Met smaken kun je lekker variëren. Gebruik wat jij lekker vindt. Bij de tonijn burgers kun je ook eindeloos variëren, maar ik gebruikte cajun kruiden, itliaanse kruiden en knoflook kruiden.. een beetje gekke combinatie, maar ik gebruik die voor mijzelf bij heel veel dingen, omdat ik dat erg lekker vind! Succes! Liefs, Yvonne

      Verwijderen