zondag 11 november 2018

Een recept uit mijn EBOOK - Appel-kaneel cake met noten

Het recept uit mijn EBOOK dat ik zoals beloofd met jullie zou delen. Appel-kaneel cake met noten! In mijn stories op instagram kwam naar voren dat jullie deze het liefste gedeeld zagen, en dat begrijp ik maar al te goed. Ziet er super lekker uit toch?! Een perfect tussendoortje. Makkelijk in plakken te bewaren in de vriezer waardoor je de hele week een gezond tussendoortje voor het grijpen hebt. Ook lekker voor kinderen mee naar school.


Ingrediënten voor ongeveer 18 plakken:
• 2 appels
• 350 gram amandelmeel
• 100 gram gemengde noten, ongezouten
• 4 middelgrote eieren
• 80 gram kokosolie, gesmolten
• 3 tl kaneel
• 2 tl koek- en speculaaskruiden
• 3 el honing of agave syrup
• 1 schep eiwitpoeder (optioneel)
• 2 tl bakpoeder


Bereiding:
1. Verwarm de oven voor op 180 graden
2. Schil de appels en rasp deze fijn in een kom

3. Voeg vervolgens de amandelmeel, bakpoeder, kaneel en koek- en speculaaskruiden toe. Hak daarna de noten met een mes in kleine stukken. Voeg dit ook toe aan de kom en roer alles goed door elkaar
4. Klop met een garde de eieren in een andere kom. Voeg hier ook de kokosolie aan toe en roer vervolgens door elkaar. Daarna kan dit mengsel bij de andere ingrediënten. Roer dit geheel met een lepel goed door elkaar
5. Neem een cakevorm en leg hier een stuk bakpapier in. Schep de cake mix hier op en verdeel de mix gelijkmatig over de vorm. Bak de cake voor ongeveer 30-40 minuten in de voorverwarmde oven


Eet smakelijk alvast!


Macronutriënten per plak:
Calorieën: 264
Koolhydraten: 8,7 gram
Vetten: 21 gram
Eiwitten: 9,8 gram



Mijn volledige EBOOK kun je natuurlijk nog steeds bestellen! Voor slechts 10 euro krijg je hem na betaling direct opgestuurd. Bestellen kan door simpelweg even een berichtje achter te laten of een email te sturen naar yvonnevanhaastregt@gmail.com



Liefs, Yvonne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten