dinsdag 22 mei 2018

Instawaardige Hotspots in Bali

Hee hallo allemaal.. dat is lang geleden. Ik ben terug! Terug van mijn vakantie uit Bali en dus tijd om weer met een frisse neus te beginnen met bloggen. Om nog een beetje in vakantie sfeer te blijven, zoals beloofd een lijst met te leuke plekken om vooral heel lekker (en gezond) te kunnen eten. Dé hotspots in Bali die jij zeker moet gaan bezoeken.
Staat je vakantie dus gepland of ben je van plan hiernaartoe te gaan dan wil ik ten eerste zeggen dat je je geen druk hoeft te maken over of je in dit land gezond kunt eten. Geloof mij, het is PARADISE. Als je mij volgt op Instagram heb je dit zeker kunnen zien. Helemaal voor de foodies onder ons.. Gezond, super smaakvol, nutriëntrijk, alles is vers, de juiste hoeveelheden en dat voor een in verhouding hele goedkope prijs. Nederland kan zowel qua concept en ontwikkeling hier nog heel wat van leren. Ook als je vegetarisch of veganistisch bent is dit land totaal geen probleem. Zoveel keus! En als ze zelfs appelazijn op de menukaart hebben staan dan weet je dat iemand verstand heeft van gezonde en voedzame producten waar iedereen van opknapt. Mij kon je dus niet gelukkiger krijgen.

Ik had van te voren al een hele lijst met goede plekken, maar ik bespreek hier alleen de plekken waar ik uiteindelijk ook echt ben geweest, omdat ik daar in real life heb ervaren hoe dit was. Er zit naar mijn mening eigenlijk niks tussen wat jou zou kunnen teleurstellen. Foto's spreken voor zich.

Seminyak

Coffee Cartel - Ik begin maar met mijn favoriet. Coffee Cartel had voor mij de beste smoothies (inclusief vegan proteïn), bowls en vega/vegan gerechten. Smaakvol en een ruime kaart waardoor je eigenlijk niet kan kiezen. Zelf ben ik dan ook twee keer geweest. De opmaak, inrichting, het eten, snelle service en niet te drukke sfeer maakte dit mijn favoriet. De roze koffie deed het natuurlijk ook erg goed!




La Cabina - Dit een hele mooie plek met in het midden een zwembad waarin je pool brekkie kunt bestellen. Geweldig toch? Eten terwijl je lekker in het water flaneert. Zeker een uniek concept en de omgeving is erg mooi ingericht. Wil je wat leuke foto's maken kun je zeker hier terecht. Ook hier weer een gezonde kaart. Wel werd er in mijn juice gebruik gemaakt van extra suiker (dit proef ik meteen;p), maar toen ik dit navroeg kreeg ik gelijk heel netjes een nieuwe zonder. Nette service en het personeel was überhaupt heel vriendelijk. Zo begin je je dag wel goed, nietwaar?!




Shelter - Een hele leuke locatie waarin je zelf tussen de bladeren zit met ook nog eens uitzicht. Alsof je in de jungle zit. Hierdoor wel wat warmer van temperatuur. Het eten was super mooi geserveerd en smaakte top. Wel moesten wij hier wat lang op wachten door de drukte. Drukte is een goed teken zullen we maar zeggen ;) En logisch dat je door die kunstwerken wat langer bezig bent. Absoluut het wachten waard!



Kembali Bumbak - Een hele mooie moderne plek die nog maar net geopend is. Dat is te zien aan de inrichting. Hip, goede airconditioning (ook buiten), een rustig afgelegen plek en het eten smaakte zoals gewoonlijk top. Wel ook hier wat langer moeten wachten ondanks dat het niet druk was. In Bali zijn ze over het algemeen toch wat langzamer met de service of misschien waren wij wat ongeduldig van de honger ;p Wel een plek waar ik zoiezo terug zou gaan. De verse warme granola was to die for!;p



Sisterfield - Een mooie hippe tent gelegen midden op Seminyak square. Top locatie en top eten, zie de pancakes hieronder ;p Ook hier voor ieder wat wils en hele goede cocktails. Je betaald hier wel net wat meer en de porties zijn iets kleiner, maar daarentegen is de service super snel ondanks de enorme drukte. Je moet hier echt geluk hebben wil je een plekje veroveren. Gelukt? Loop ook even naar de wc, want die wil je niet missen haha.


Kynd - Dit is echt dé bloggers plek van het moment. Letterlijk toen ik hier was en ook toen ik hier een paar keer voorbij ging waren er bloggers aanwezig om foto's te maken. Nu ben ik er natuurlijk zelf eentje, dus ik scan ze ook precies haha. Zelf vindt ik dat erg leuk, maar ik kan mij voorstellen dat er ook mensen zijn die het ietwat irritant vinden als er om je heen foto's worden gemaakt voor de (té) leuke roze instawall. Mensen staan letterlijk te wachten om dat ene goede plekje te krijgen. Het eten was super goed, originele kaart met net wat andere dingetjes in vergelijking met de rest van het lijstje hier. Ook snelle service. Wel moet je zelf bij de kassa je bestelling plaatsen. Voor mij geen probleem, maar wel een verschil met de andere tentjes.




Canggu

Vida - Voor mij persoonlijk de allerbeste wat betreft gezonde voeding en keuze. Ontelbaar veel shots op de kaart, raw voeding, geen suikers toegevoegd, weinig olie, geen sauzen, kombucha drinks, etc..  Ook zijn de porties lekker groot en wat je daarvoor betaald is echt ongelofelijk. Ik koos hier als diner voor de Health bowl met bonen, veel groenten, avocado, humus, tempeh etc. Erg goed! Ook de curry van mijn tafelgenoot is zeer aan te raden. En bestel je koffie dan krijg je dit in de mooiste creaties. Ik kom graag terug om ook eens te ontbijten.

Bali bowls & smoothies - Een typisch Balinees tentje waar je langs een rustige weg kunt genieten van een breakfast bowl of smoothie. Take away is mogelijk en ook hier weer een hele gezellige sfeer. Een wat kleiner tentje, lekker rustig, goede service en genoeg keus.

















The Loft - Dit ligt echt vlak gelegen aan het strand in Canggu en is een heerlijke plek om alvast in de surf vibe te komen. En het eten is weer een kunstwerkje op zich.
Voor de liefhebbers; ook deze plek heeft een instawaardige muur waar je heel leuk een fotootje kunt maken :)




Café Organic - Dit café zit ook gevestigd in Seminyak en hebben dus meerdere vestigingen. Beide ben ik langs geweest. Canggu is net wat ruimer en naar mijn mening gezelliger. Ik heb hier zowel ontbeten als avond gegeten. Natuurlijk allebei goedgekeurd. Bordje van de avond was helaas niet goed te fotograferen ivm het licht. Wel kun je dit terugzien op mijn Instagram onder het kopje BALI. Ze hebben hier ook een geruime keuze aan zoetigheden zonder toegevoegd suiker en vegan opties. 



Ubud

Falafel Warung - een piepklein tentje wat je kunt vinden bij Ubud markt. Letterlijk tussen de kraampjes door. Het is dus even opletten als je daar loopt. De lekkerste falafel die ik ooit heb gegeten en het tentje ziet er super clean en hygiënisch uit. Ook alle groenten en voedingsmiddelen liggen keurig netjes in de vitrine. Niet een hele goede plek om echt te zitten, maar wel om snel iets af te halen. Ook doen ze take-away en als je wilt kun je het zelfs laten bezorgen. Ook lekker voor een gezonde koude juice tussen het rondstruinen door :)





Hopelijk vonden jullie dit leuk om te lezen! Mocht er interesse zijn voor andere tips of vragen rondom Bali, dan kun je even een berichtje sturen @fitfoodhealthyvonne of een comment achterlaten :)

Mocht je meer beelden willen zien, via de hightlights op mijn instagram kun je onder het kopje BALI nog meer bekijken en even terugblikken.

Ook leuk:
Bukit cafe in Uluwatu
Cashew tree in Uluwatu
Patato head in Seminyak
Motion café in Seminyak
Finss beachclub in Canggu
Nude in Canggu
Juice ja cafe in Canggu
Poképoké in Canggu
Mad pops (gelegen in Seminyak, Canggu en Uluwatu) voor vegan icecream!


Liefs, Yvonne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten