zondag 20 maart 2016

Courgette pannenkoekjes - inclusief fijne macro's

























De beste uitvinding ooit. 
Of naja, een mega goed en nieuw recept met enorm fijne marco's.
Dit recept past zeker in het rijtje 'macro friendly'. 
De meeste onder ons snappen wel wat dat betekend. 
Een heeuuuule fijne voedingswaarde. 
Deze pannenkoekjes zijn echt mijn nieuwe verslaving.
De smaak en de structuur zijn zo ontzettend goed. 
Ik hoef geen 'echte' pannenkoek meer te missen. 

Het klinkt misschien iets minder aantrekkelijk, maar geloof me, de courgette is echt niet te proeven. 
Wedden dat ik je overtuig!

Ingrediënten:
120 courgette
40 gram havermout
12 gram BP2    (o.a. te koop online bij bijv. body & fit shop)
1 ei
1 tl bakpoeder
beetje kaneel
beetje zoetstof/stevia

Topping: (optioneel)
Waldenfarms pancake syrup 
fruit

Bereiding:
-Snijd de courgette in kleine stukjes
-Blendt dit in een machine fijn
-Doe de courgette (groene smurrie) in een kom en voeg hier het ei, BP2, bakpoeder, kaneel en zoetstof aan toe
-Roer dit alles goed door elkaar met een lepel
-Voeg daarna ook in kleine beetje de havermout toe en roer dit ook gewoon door elkaar
-Zet een pan op het vuur en laat deze warm worden met wat PAM spray, kokosolie of olijfolie.
-Bak de pannenkoeken aan beide kanten op laag vuur goudbruin
-Daarna kun je ze versieren met wat je maar wilt
-Klaar om te eten
Enjoy!


Voedingswaarde per portie (ongeveer 3 pannenkoeken):

Kcal: 292
Koolhydraten: 31 gram
Vetten: 11 gram
Eiwitten: 18 gram
Vezels: 7 gram

Geprobeerd? Laat het mij weten of tag @fitfoodhealthyvonne op instagram!

Liefs, Yvonne



Geen opmerkingen:

Een reactie posten