maandag 8 februari 2016

Maandag, de start van week 5 #update






















Sooorryyyyyyyyyyyyy...
Echt een veel te late update voor jullie.
Ik heb het afgelopen tijd zo druk gehad, dat het bloggen op een lager pitje stond. 
Wel gaat het eten en sporten gewoon door, dus genoeg reden om jullie weer even bij te praten. Daarom doorloop ik samen met jullie even snel hoe mijn weken eruit zagen. 
Lees je mee?

Waar zijn we nu
Inmiddels week 5, en het gaat nog steeds erg goed. 
Ik voel me goed, energiek, sterk en mijn lichaam werkt prima op deze hoeveelheid koolhydraten. 
Daar heb ik nog steeds weinig verandering in aangebracht. 
Mijn macro's zijn hetzelfde als bij de laatste update. 
Ik wil namelijk zo rustig mogelijk afbouwen. Zo lang ik tevreden ben, ga ik daar weinig aan veranderen. 
Slim toch?! Waarom minder eten als het niet nodig is?

Stressssssss
Week 2 en 3 was ik erg druk met van alles en had ik veel last van stress. Stress is bij mij altijd een beetje de boosdoener, en dit resulteerde daarom in een kleine verhoging op de weegschaal. Niet omdat ik meer ga eten, maar puur omdat mijn lichaam door stress niet optimaal wil werken. 
Je lichaam maakt het stress hormoon cortisol aan, wat uitdraagt in een negatief effect. 

Ik zat stresserig in mijn vel, maar na een kleine peptalk heb ik mezelf beloofd meer rust te pakken. Ook de weegschaal mag mijn mind niet beïnvloeden. Je kunt jezelf zoveel wijs maken..
De oplossing is best simpel.. meer rust pakken, ontspannen, niet teveel druk maken en soms gewoon de boel de boel laten. Mijn hoofd draait altijd overuren, dus dit vind ik persoonlijk nogal lastig.
Toch is het mij in week 3 beter gelukt. Ik zat gelijk weer lekkerder in mijn vel en ook de weegschaal deed weer aardiger. Ook als ik in de spiegel keek, zag ik kleine veranderingen, en dat is waar het om draait. Trainingen gingen goed en mijn voeding is on point. Waarom gelijk klagen?
De spiegel is uiteindelijk het allerbelangrijkste. Zolang progressie te zien is, kun je tevreden zijn met waar je mee bezig bent. 

Week 4
In week 4 was ik minder druk met school, had ik wat meer vrije tijd en waren deadlines ingeleverd. Maar wat gebeurde.. ik werd ziek. Klinkt gek, maar is eigenlijk heel logisch. Mijn lichaam ontspande zich, waardoor ziekte (stress) het lichaam probeert te ontsnappen. Ik heb mij drie dagen echt heel slecht gevoeld. Overal spierpijn, keelpijn en super moe. Het lichaam werkte even niet meer mee. Na heel wat uurtjes slaap, goede voeding en een paar pillen, was Yvon weer de oude. Misschien voortaan toch maar wat eerder die rust pakken. En af en toe een training overslaan. Voor mij is dat nog steeds een leerpunt. Ik vindt sporten zo leuk, en het geeft mij zo'n goed gevoel, dat ik het liefst iedere dag zou gaan. Het is voor mij juist een moment van ontspanning. Hopelijk ben ik hierin niet de enige?! Er zijn namelijk heel veel mensen die dit raar vinden, maar gelukkig weet ik ook dat er een heleboel 'fitfammers' zijn, jullie!, die hier hetzelfde over denken. Nietwaar?!

Er komt snel een nieuwe update met met meer 'inside information' over voeding, marco's en training. 
Ook vragen die jullie vorige keer stelde, zal ik apart beantwoorden in een volgende blog.

Een fijne week voor nu en tot de volgende keer!

Liefs, Yvonne


Geen opmerkingen:

Een reactie posten