woensdag 16 december 2015

Verandering! - Week 14 - Reverse Diet





















Week 14 ondertussen..
Tenminste, zo noem ik het voor nu maar even, want eigenlijk ben ik gestopt met het verhogen van mijn koolhydraten. Reverse diet is dus niet helemaal meer de juiste naam. 
Ik eet nu al vier weken lang dezelfde macro's en dit bevalt mij prima.
Wel de veertiende week dat ik meer voedsel eet als afgelopen zomer, en dat begin ik nu toch wel een klein beetje te merken aan mijn lichaam.
Er is verandering!

Verandering - Body & Mind
De weegschaal gaat opeens omhoog en ik voel mij een stuk minder strak in m'n vel.
Geen idee waarom?!
Gek hoe dat van de ene op de andere week zo kan veranderen.
Een groot gedeelte zit hem natuurlijk ook in mijn hoofd.
Ik zie een hoger getal op de weegschaal, waardoor je (toch) automatisch anders naar jezelf gaat kijken in de spiegel.
Yes! Ook ik heb hier last van, al weet ik in feite wel beter!
Maarja, ik ben ook maar een mens.
Dat is ook de reden dat ik dit met jullie deel. Ik wil laten zien dat ook ik mezelf niet altijd zelfverzekerd, strak en fit voel. En dat gedachten soms sterker zijn dan de werkelijkheid.
Wel probeer ik jullie te laten zien dat je hier met een bepaalde manier mee om moet leren gaan.
Progressie kost namelijk tijd, geduld en heel wat discipline.
En die progressie is niet altijd alleen gericht op uiterlijk. 
Succes of doelen behaal je nou eenmaal niet in een strakke lijn omhoog. 
Dat gaat met ieder zijn persoonlijke ups en downs.
(Dit was even een kleine pep-talk van yvon, dan nu weer verder met mijn update)

Wat is er dan anders?
Want misschien valt het best allemaal wel mee, maar voor mijn gevoel zie ik er anders uit. 
Lijntjes zijn wat minder zichtbaar en ook houd ik best wat vocht vast.
Ik heb niks veranderd aan mijn voeding en ook mijn trainingen zijn hetzelfde verlopen als normaal.
Hier moet dus een andere redenen voor zijn. En dat kunnen er best veel zijn, want verandering is helaas nou eenmaal niet alleen afhankelijk van voeding en sport.
Het zou kunnen komen door wat extra stress, maar het kan natuurlijk ook heel goed dat ik wat in spiermassa ben aangekomen.
Vooral mijn rug heeft wel wat progressie gemaakt, dus laten we hopen dat daar het meeste verschil in zit. Op zich mag ik niet klagen. 
Het is ook logisch dat mijn lichaam nu toch is gaan reageren op meer voeding.
Ik ben dus even aan het nadenken wat ik ga doen met mijn macro's.
Ik kijk het deze week nog even aan om te zien wat er verder gebeurt.
Aan de hand hiervan maak ik eventueel aanpassingen.

Een beetje aankomen vind ik namelijk niet zo erg, maar het moet natuurlijk niet blijven oplopen.
Vlak voor de zomer (dit duurt helaas nog wel even) moet het er eigenlijk weer af.
Daarnaast is het ook de bedoeling dat ik graag aardig wat koolhydraten wil blijven eten. 
Anders ben je namelijk weer terug bij af en eet je alsnog heel laag in calorieën.
Dat is nou net wat ik wilde voorkomen. Ik heb dit nu in de winter gedaan als voorbereiding om juist straks meer koolhydraten over te houden wanneer ik weer ga 'cutten' in de zomer.
Snappen jullie het nog? Ik hoop het wel.
Heb je mijn vorige blogs hierover niet gelezen, dan kun je dit alsnog doen en hierop klikken.
Op deze pagina staan verschillende blogs met persoonlijke updates en uitleg. 
Dat maakt het misschien allemaal wat duidelijker.

Voor nu dus wat verandering en ik moet er op letten dat ik mezelf hierdoor niet laat afleiden. 
Ik geniet van al het eten, de energie die ik er van krijg en dat is positief.
Focus op de voordelen!
En gelukkig is het dikke truien weer, dus dat extra laagje vet kun je prima verstoppen haha!
Zo zijn jullie toch weer een beetje bijgepraat.

Laat even weten of jullie dit soort blogs interessant vinden.. wie weet blijf ik deze updates dan lekker doen :)

Tot de volgende keer!
Liefs, Yvonne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten